Standardy ochrony małoletnich
WERSJA DLA MAŁOLETNICH
CZYM SĄ STANDARDY I DLACZEGO ZOSTAŁY WPROWADZONE?
Przemoc i krzywdzenie są niestety bardzo częste i zdarzają się zarówno w rodzinach, szkołach, jak i innych miejscach, w których zdarza Ci się przebywać. Możesz doświadczyć tych zjawisk także w przestrzeni internetowej, np. podczas zajęć, komunikacji z innymi lub gry.
Nadrzędną wartością jest to, żeby zapewnić Ci bezpieczny rozwój, dlatego firma MENTOR Usługi Edukacyjne wprowadziła Standardy Ochrony Małoletnich, które są dla firmy nie tylko obowiązkiem zawartym w ustawie, ale także drogowskazem relacji i budowania przyjaznej przestrzeni dla ucznia.
Poznaj firmę MENTOR lepiej i zapoznaj się z jej najważniejszymi wartościami. A jeśli chciałbyś coś do nich dodać, daj znać! MENTOR jest otwarty na Twoje propozycje, bo to Ty i Twoja unikatowość pozwala firmie na ciągły rozwój.
Poniżej będzie krótko, ale na temat!
1. TWOJE BEZPIECZEŃSTWO - PRIORYTET FIRMY
Firma MENTOR Usługi Edukacyjne chce ochronić Cię przed różnymi formami krzywdzenia, w tym agresji fizycznej i psychicznej.
2. PRZEMOC? NIE MA MOWY! / NO WAY!
Jeśli doświadczysz sytuacji, w której ktoś Cię skrzywdzi, upokorzy lub będzie Ci przykro lub wiesz, że ktoś inny ma z tym problem, zgłoś to. Możesz to zrobić osobiście/telefonicznie lub mailowo. Nie musisz się podpisywać, ale będzie wtedy łatwiej pozyskać więcej szczegółów o danej sytuacji. Każde takie zgłoszenie będzie traktowane poważnie i dokładnie przeanalizowane.
3. SZACUNEK? NO PEWNIE!
Dla firmy MENTOR jesteś najważniejszą osobą, bez której jej działania nie miałyby sensu. Dlatego firma szanuje Twoje prawa, w tym w szczególności godność i dąży do zapewnienia Ci bezpieczeństwa.
W komunikacji z Tobą kieruje się szacunkiem, cierpliwością i wyrozumiałością.
4. JESTEŚMY RÓŻNI
Jesteśmy różni, ale każdy z nas jest wyjątkowy. Różnorodność pozwala nam uczyć się nie tylko od nauczyciela, ale też od innych. Firma także cały czas uczy się od Ciebie, a obserwowanie Twojego rozwoju i nauka nowych umiejętności to prawdziwa przyjemność. Jeśli czegoś nie rozumiesz, zadaj dodatkowe pytania lub poproś o powtórzenie. Masz prawo do wyrażania swojej potrzeby, ale agresja, przerywanie, czy zagłuszanie nie jest sposobem na rozwiązanie problemu.
5. ZDJĘCIA – TWOJE PRAWO DO PRYWATNOŚCI
MENTOR Usługi Edukacyjne dba o Twoją prywatność, dlatego nigdy nie wykonuje żadnych zdjęć uczniów w trakcie zajęć online.
6. INTERNET - TAK CZY NIE?
Podczas korzystania z Internetu, bądź ostrożny. Niestety, czasami możesz trafić na strony, które nie są dla Ciebie odpowiednie lub na których możesz zobaczyć przemoc lub agresję. Przekaż to swoim rodzicom lub prowadzącemu. A czy wiesz, że średni wiek gracza w Polsce to AŻ 30 lat? Ty masz dużo mniej, ale pamiętaj, że czasami osoby kłamią i podają informacje, które nie są prawdziwe, dlatego nawet w grach lub grupach, nie podawaj wielu szczegółów na swój temat, w tym adresu zamieszkania czy nr telefonu.
7. BEZPIECZNA PRZESTRZEŃ
Czasami ktoś może także „ukraść” konto np. na Facebooku innej osobie, dlatego nie przyjmuj zaproszeń od osób, których nie znasz i nigdy ich nie widziałeś na żywo. Nie wysyłaj też smsów na numery, których nie znasz. Firma MENTOR kontaktuje się z Tobą, Twoimi rodzicami i/lub opiekunami jedynie z oficjalnego numeru telefonu oraz oficjalnego profilu na Facebooku. Jedyna formą prowadzenia zajęć są indywidualne lekcje online. Prowadzący nie będzie dzwonić z prośbą o przeprowadzenie lekcji stacjonarnie. Jeśli otrzymasz niepokojącą Cię informację, zgłoś ją rodzicom / opiekunom. Wyjaśnimy sytuację i poinformujemy Cię o rozwiązaniu.
8. MASZ PRAWO WIEDZIEĆ
Masz prawo wiedzieć co firma MENTOR robi, żeby Cię chronić. Dlatego Standardy Ochrony Małoletnich zostały umieszczone na stronie firmowej MENTOR Usługi Edukacyjne.
9. MASZ PRAWO KORZYSTAĆ ZE WSPARCIA
Czasem każdy z nas ma gorszy dzień i w pełni to rozumiemy, ale jeśli coś złego dzieje się u Ciebie (lub w Twojej rodzinie, otoczeniu) albo po prostu potrzebujesz z kimś porozmawiać, możesz dać nam znać lub możesz zadzwonić pod te numery:
- 116111 – Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży;
- 800121212 – Dziecięcy telefon zaufania, prowadzony przez Rzecznika Praw Dziecka
Osoby, które tam pracują, udzielą Ci wielu przydatnych wskazówek i pomogą rozwiązać Twoje problemy.
A jeśli będziesz obawiać się o swoje zdrowie lub życie, zadzwoń do Policję pod nr alarmowym: 112.
Gdziekolwiek jesteś i gdziekolwiek to czytasz – pamiętaj, że jesteś cudowną i wartościową osobą, która zasługuje na bezpieczny rozwój!